Защо е полезно:
Днес различните категории, в които продавате се „препълват“ с много продукти. Конкурентите предприемат все по-агресивни ценови и продуктови стратегии. В този пазар фарма компанията, която има най-ефективната продуктова стратегия може да постигне огромно конкурентно предимство.
Очаквани резултати:
- Създаване на карта за позициониране на продуктите на компанията
- Идентифициране на нуждите и създаване на точното позициониране на продукта
- Разработване на план за постигане на успех чрез използване на мултиканален подход
Какво включва услугата:
- Маркетингови стратегии за различните лекарства в портфейла
- Оптимизиране на промоцията на различни етапи от жизнения цикъл на продукта. Определяне на потенциала на продажбите на всяко лекарство, прогнозиране на растежа в категорията и пазарния сегмент
- Инструменти за оценка на конкурентоспособността на продукта в даден сегмент, привлекателност на нови пазарни сегменти
- Матричен анализ на портфейла, правила и приложни характеристики на фармацевтичните продукти
- Примери и анализ на практически ситуации, възможни стратегии за продукти "звезди" или за "стари" продукти
- Избор на стратегия за всеки продукт в портфолиото: инвестиция за развитието на продукта, запазване на пазарния дял или търсене на максимална печалба
- Планиране на сценарии в условия на несигурност. Случаи от практиката
- Маркетингови стратегии за фармацевтични продукти с различен пазарен дял в категорията си
- Разширяване на продуктовата линия, посоки, характеристики на линейно разширение. Рискове от диверсификация, правилото на три "П"