Управление на портфейл от продукти

Създаване и внедряване на система за маркетинг, търговски условия и промо активности за продуктовите линии.

Защо е полезно:

Днес различните категории, в които продавате се „препълват“ с много продукти. Конкурентите предприемат все по-агресивни ценови и продуктови стратегии. В този пазар фарма компанията, която има най-ефективната продуктова стратегия може да постигне огромно конкурентно предимство.

 

Очаквани резултати:

  • Създаване на карта за позициониране на продуктите на компанията
  • Идентифициране на нуждите и създаване на точното позициониране на продукта
  • Разработване на план за постигане на успех чрез използване на мултиканален подход

Какво включва услугата:

  • Маркетингови стратегии за различните лекарства в портфейла
  • Оптимизиране на промоцията на различни етапи от жизнения цикъл на продукта. Определяне на потенциала на продажбите на всяко лекарство, прогнозиране на растежа в категорията и пазарния сегмент
  • Инструменти за оценка на конкурентоспособността на продукта в даден сегмент, привлекателност на нови пазарни сегменти
  • Матричен анализ на портфейла, правила и приложни характеристики на фармацевтичните продукти
  • Примери и анализ на практически ситуации, възможни стратегии за продукти "звезди" или за "стари" продукти
  • Избор на стратегия за всеки продукт в портфолиото: инвестиция за развитието на продукта, запазване на пазарния дял или търсене на максимална печалба
  • Планиране на сценарии в условия на несигурност. Случаи от практиката
  • Маркетингови стратегии за фармацевтични продукти с различен пазарен дял в категорията си
  • Разширяване на продуктовата линия, посоки, характеристики на линейно разширение. Рискове от диверсификация, правилото на три "П"

Продължителност: