Участниците ще придобият нови умения в следните направления:
Маркетингов подход при управлението на асортимента.
- Оценка на клиентите. Сегментиране на пазара. Профил на стратегическите групи клиенти.
- Какво купуват клиентите. Потребителски инсайт – скрити мотиви за покупка.
- ABC анализ и използването му за управление на клиентския и асортиментен портфейл
- Връзката на логистиката и мърчандайнзинга с методиката на ABC анализа.
Категориен мениджмънт: принципи, организация, методи на управление.
- Видове и типове продуктови категории. Формиране на номенклатурата на продуктовите категории.
- Методи и процедура за класификация на асортимента. Разработване на асортиментна концепция за продуктовата категория.
- Формиране на структурата на категориите. Определяне на категорията в структурата на асортимента.
- Анализ на ефективността на продуктовита категория. Оптимизация на структурата на категорията.
Асортиментна стратегия
- Определяне на целите за развитие на продуктовата политика. Методи за формиране на асортиментната стратегия.
- Оценка на конкурентноспособността на продуктовата категория. Избор на конкурентна стратегия.
- Схема на позиционирането на асортимента на категориите.
- Оценка на ефективността на асортиментната политика.
Управление на асортиментните категории
- Поставяне на цели и задачи пред управлението на асортимента.
- Прогнозиране на търсенето. Определяне на величината и структурата на търсенето.
- Оценка на потенциала на стоковата категория. Съставяне на прогноза за продажбите.
- Управление по показатели. Анализ на работата и контрол над резултатите.
Оптимизация на асортимента
- Анализ на асортимента. Дали асортиментът ни е твърде широк или тесен? XYZ – анализ.
- Насоки за усъвършенстване на асортимента (разширяване, подреждане, хармония)
- Как без да имаме информация за продажбите на продуктите на конкурентите на пазара да управляваме асортимента с помощта на BCG матрица?
- Практически инструменти и навици за оптимизиране и управление на асортимента. Готови шаблони в MS Excel за анализи, BCG, и ABC-XYZ – анализ.
За кого е подходящo това обучение:
Програмата е предназначена за Собственици на аптеки, Изпълнителни директори, Търговски директори, Мениджъри продажби, Мениджъри по закупките, Продуктови мениджъри и за всеки, който отговаря за зареждане на аптеки и търговски обекти.