Аптечни дигитални времена

Аптечни дигитални времена
За аптеки
24 Юни 2019

Използването на дигитални и интернет технологии за развитие на бизнеса набира скорост през последните години. За това говорят появата на много дигитални и интерент агенции и разбира се факта, че България е една от ИТ дестинации в световен мащаб. В аптечната среда обаче, интернет маркетингът е в начален стадий: мениджърите на аптеки смятат, че позиционирането на аптеките им и промоцията на част от продуктите в интернет, е нещо трансцендентно и неразбираемо.

Това разбира се води до големи пропуснати ползи, защото, платежоспособната аудитория отдавна е свикнала да търси информация за продукти и услуги в мрежата.

Затова, за да не останете „динозаври“ в света на високите технологии, неизбежно ще трябва да общувате онлайн с пациентите и купувачите си.

Ето няколко причини да започнете да го правите.

Причина # 1. Конкурентите не спят!

През последните години се наблюдава израстване в тази насока в аптечният пазар в България. Моята прогноза е, че следващата година и половина водещите аптечни вериги ще започнат да увеличават обема на инвестициите в интернет маркетинга, като се стремят да гарантират, че техните имена и брандове ще са „видими“ - т.е. ще се появяват в десетте най-класирани резултата, когато се търси от клиента в търсачката дадена ключова дума (например: име на продукт, ключова дума: аптека или pharamacy near me и др.).

По-малките вериги ще се опитат да се наредят до тях, а нарастването на търсенето на онлайн услуги и продукти неизбежно ще доведе до повишаване на цените на тези услуги на пазара. Помислете и направете своите заключения, кога и дали трябва да се включите в процеса на дигатилазация и да се опитате да стигнете до потенциалния купувач в момента или все още можете да чакате.

 

Причина # 2. Засилване на мобилния трафик

Докато мислите дали да адаптирате аптеченият си уебсайт за смартфони или не, Google активно прилага алгоритъм, който намалява приоритета на неадаптираните сайтове в резултатите от търсенето. Казано по-просто, шансовете на потенциалните клиенти да виждат сайта ви стават все по-малко и по- малки. Направете сайта си по-достъпен за тях днес, но не забравяйте и за други възможности да говорите за вашия бизнес - например в социалните мрежи, който се разглеждат основно през мобилни устройства.

 

Причина # 3. Привличане на нови клиенти

Маркетингът на съдържанието или маркетинга на полезността, който включва разпространение на полезна за пациента информация през уебсайта ви, блог ви и социални мрежи е инструмент, който може да ви донесе голяма полза.

Вие и фармацевтите от вашият екип вече сте експерти - покажете го на клиентите си. Но, имайте впредвид следното: не всеки може да пише добре - За да напишете текста така, че да бъдете полезни на купувачите, трябва да вземете предвид особеностите на езика, на който говори вашата аудитория.


Причина # 4. Увеличаване на продажбите

В един все по-дигитален свят вие трябва да се опитате да бъдете от онези, които разпознават новият начин, по-който клиентите търсят информация за покупките си. За да спечелите нов купувач, няма да бъде достатъчно само да сложите едни красиви снимки - необходимо е да разкриете полезните свойства на продукта, пациента да чувства полезност, да ви смята за експерт.

ВАЖНО! Не забравяйте за факта, че аптеките имат редица ограничения при маркетирането на голяма част от продуктите си.